2012-06-19
 19:24:44

Ibland känns det lite motigt

Men det får det väl göra right?


Det går väldigt snabbt upp och ner det här. Efter att jag kom ut från käkkirurgen idag mådde jag toppen, dem sa att allt var jätte fint och att jag inte behövde komma tillbaka förens den 10 juli. Jag och mamma kikade lite på stan och sen åkte jag hem. Allt var toppen, fram tills en timma sedan.


Jag skulle ta min näst sista antibiotika tablett, så jag går in tar av dem gummibanden som behövs och gapar för att få in tabletten. Då känner jag hur en ring i tanställningen lossnar. Suck. Jag orkar inte med sånt här nu. Den ringen är den som sitter längst bak i tandraden och som håller "allt på plats". På denna ring är även en av krokarna som jag skall fästa gummibanden på. Ringen sitter på bra bara jag inte tar av mig banden eller gör något annat. Mejlade kirurgen och antar att jag kommer behöva åka ner för att sätta fast den igen. Vilket kan bli problematiskt då jag inte kan gapa så mycket som dem nog vill att jag skall kunna göra. Kanske låter dem den sitta som den gör. Vad vet jag. 


I och med att jag börjar få tillbaka känseln har jag ondare i dag än tidigare. Inte i såren utan mer i muskler, käkarna och tänderna som tar emot all tryck när dem pressar ihop käkarna med gummibanden. Testa att bita ihop det hårdaste du kan utan nått emellan, så känns det ungefär i tänderna just nu. Visst hade jag kunnat ta en verktablett, men detta innebär att jag måste ta av mig gummibanden och gapa, vilket gör att ringen hoppar loss. Vet inte om jag vill riskera det. Tror att smärtan är hanterbar. 


Nu skall jag nog värma lite avokadosoppa tror jag. Viss brukar allt kännas mycket bättre efter lite mat? Kanske skall skämma bort mig med lite smoothie gjort av glass sen med. Allt för att må bättre, visst? 


Fick även se gamla bilder idag hos kirurgen på hur jag såg ut innan operationen och hur jag ser ut nu. Oj vilket förändring! Riktigt kul att se. Måste säga att jag verkligen har fått dem bästa kirurgerna! Dem är så förståeende, duktiga och väldigt pedagogiska när dem förklarar vad dem gjort och hur de kommer vara att tag framöver.


Vi pratade lite om svullnaden med dem och som jag redan visste så kan det vara lite svullet upp till ett halvår. Visar det sig dock att svullnaden inte laggt sig efter 8- 10 veckor så gör man en ny operation och tar bort plattorna dem skruvat fast för att hålla benet på plats. Tydligen så har benet läkt ihop efter dessa åtta veckor och svullnaden som kvarstårt efter den tiden beror då på att kroppen försöker stöta bort dessa metallplattorna. Vi får bara hoppas på att det inte är så i mitt fall. 


Ne nu är det slutklagat, man kommer ingenstans genom att gnälla, nu skall jag dricka lite soppa!


//Hanna



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!