2012-07-29
 19:40:10

Snart nio veckor sedan

Det har snart gått nio veckor sedan operationen. Och snart tre veckor sedan dem tog bort dem jobbiga gummibanden. Nu har jag "snällare" band som jag skall ha dygnet runt. Dock är dessa väldigt lätta att ta av och på. Och det är bara två stycken som jag skall ha. Dessa band skall så småningom tas bort, men det blir en ned trappning på några månader skulle jag gissa på. 

Dem håller på att fixa bettet för fullt nu. Snart har jag nog hårdaste bågen uppe och nere. Tydligen så blir tänderna väldigt rörliga efter en sådan operation, och i och med att jag hade delad båge i överkäke och några fästen lossnat i nedre käken så stod mina tänder lite snett. Men detta är tydligen ganska vanligt. Det är väldigt skönt att inte ha så mycket krokar och skit kvar i munnen.

Nu får jag som sagt äta fast föda. Det jag inte kan äta är typ kött och hårda så som morötter, äpple och hårda godisar och liknande. Det känns fortfarande väldigt konstigt att tugga och jag biter mig ofta i kinderna och liknande. Nu går det bättre men i början var det väldigt frustrerande. Nästan som att lära sig att gå på nytt. 

Jag har fått någon slags inflamation i tandköttet på vänster sida. Det gör verkligen skit ont och är jätte jobbigt. Isar och är bara jobbigt. Skall ringa odontologen i morgon och höra vad jag skall göra för att få bort det. Sen så har jag en konstig verk i nedre käken, antar att det är där fästerna för skruvarna är. Dock gör det inte ont ont, utan är mer obehagligt. Får väl höra med dem om det med. 

Slänger in två bilder på hur jag ser ut nu. Måste säga att jag är jätte nöjd. Nu vill jag bara att tiden till dess att jag är helt återställd skall gå fort. Men visst kan det ta lång tid. All känsel är fortfarande inte tillbaka. Känner överallt, men det är väldigt dov känsel på hakan och underläppen. Men det kommer. Sen har jag inte fullständig känsel i tandkött heller. 

 
 
//Hanna



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!