2012-07-10
 11:44:13

Lycklig men lite rädd

Japp! Dem har tagit bort gummibanden och jag får nu officelt börja tugga! Men jag skall försöka ha på dem så mycket jag kan fram tills på torsdag. Då skall jag nämligen till odontoligen, hon som fixar med mina tänder. Och då är det slut med dessa ihopsurrade käkar. Då kommer hon ha massa gummiband som skall få tänderna i rätt riktigt istället. Skall bli intressant det här. 

Måste medge att det känns både skönt och lite läskigt att ha tagit av banden nu. Tänk om det "växer" tillbaka. Jag kikat typ konstant i spegeln så att jag biter rätt hehe. Antar att den oron går över snart. Kirurgen tog även bort de mesta av stygnen. Jag har några kvar allra längst in som inte gick att blocka bort på grund av svullnaden. Men dem lossnar ju så småning om av sig själv. Eller så får jag och sambon leka lite kirurgen och plocka bort dem. Det har vi ju gjort förr. Det gjorde inte lika ont att ta bort stygnen som jag hade föreställt mig att det skulle göra. Kanske för att jag inte har fått tillbaka all känsel än. Ondast gjorde det i överkäken. Men det är ju även där jag har fått tillbaka mesta känseln.
 
Det känns helt sjuk konstigt att kunna känna utsidan av sina tänder med tungan. Kan inte gapa så mycket, men det sa kirurgen att det är helt normalt. Alla muskler och senor är ju ihoptryckta. Så det är bara att träna.

Nu kokar den första färskpotaisen på spisen. Skall äta den med smör!!!!!!!! Mums! Jag får som sagt börja att äta normal föda. Dock måste jag vara väldigt försiktig i början. Inte börja äta för hårda saker. Att bita av en morot det första man gör är väl inte att rekomendera kanske. Kommer nog köra på mycket mosad mat dessa första veckorna. Sen så blir det till att smaska på lite mört kött kanske? Gud vad jag saknar det! Men som kirurgen sa, biter du i något för hårt än vad käkarna klarar av, så kommer det kännas och göra ont. Inget farligt, men gå ner ett snäpp då i mjukhet och trappa upp sakta.

Nej nu skall jag tugga min första potatis på över sex veckort. Tänk vad tiden går fort. För sex veckor sedan låg jag och dregglade som en liten bebis. Fick morfin i spruta och dropp i armen för att få näring!

//Hanna



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!