2012-07-10
 13:20:22

Första fasta måltiden

Då har jag precis intagit min första fasta måltid på sex veckor. Kan säga att det var som ett jobbigare gympapass för att lyckas få i sig en futtig potatis. Som dessutom var ordenligt mosad med smör. Att tugga va riktigt klurigt. Dels för att jag inte har full känsel över allt i munnen, så jag visste inte riktigt om jag tuggade på en potatis eller på en bit av min kind. Dessutom så har jag inte känsel i tandköttet än, vilket gör att jag känner inte om jag tuggar på något överhuvudtage. Och ni som ätit med tandställning vet ju att man gärna vill rensa emellan tuggorna. Detta kan jag ju meddela var i princip omöjligt, då jag inte kan få ut tungan på utsidan av tänderna så mycket som jag måste. 

Men jag tror att det kommer bli bättre och bättre. Det gäller bara att träna med spegeln framför sig, så att man får i knycken. Det var ju precis samma problem i början när jag skulle dricka soppa. Och se, det löste jag ju efter en vecka eller två. Men jag tror att det dröjer ett bra tag innan jag kan tänka på att äta något hårdare i konsistensen än typ pasta och potatis. Det gjorde inte ont, men visst kändes det om det var en liten potatisbit som var lite stor och som man fick tugga för att få sönder. 

Men jag kan ju säga så här, det var nog en av de godaste potatisarna jag ätit på länge i alla fall!

Nu ska jag lägga mig i soffa och bara vila tills min sambo behagar att komma hem från jobbet. Sen blir det till att sätta på gummibanden igen. Skulle ju faktiskt försöka ha dem på mig tills på torsdag. Dock kan jag inte sätta på dem själv, så jag får vänta tills han kommit hem!
 
//Hanna



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!