2012-06-11
 19:18:24

Dag sju

Då har det gått en vecka. Måste säga att jag mår bättre än vad jag trodde att jag skulle göra. Att förstå hur man kommer må en vecka efter en sådan operation när man ligger och har ont, orkar inte titta och vill bara gå och gräva ner sig någonstans är svårt. Men till er som skall eller funderar på att göra denna operation så kan jag säga så här. Det blir bättre och bättre för varje dag.

Maten är fortfarande ett ganska jobbigt problem. Jag är hungrig men jag orkar inte äta då det är så jobbigt. Jag tror dock att detta kommer bli bättre och bättre. Idag lyckades jag få i mig lax och ris med sås. Detta blandandes och mosades till barnmat. Man känner inte smakerna så mycket. Det gör för ont och känns för läskigt att "göra runt maten" i munnen för att få känna lite smak. Jag vågar inte att någon mat skall fastna i tandställningen, det skulle vara omöjligt att få bort det.

Stygnen börjar sakta lossna. Ett lossnade igår när jag sköljde rent munnen. Tror dock att jag fått lite inflamation i såret allra längst in i munnen. Eller så är det nått som skaver extremt. Tur att jag skall till kirurgen imorgon så dem får kika på det. 

Känslen kommer sakta tillbaka. Men har fortfarande noll känsel på underläppen och längst ut på överläppen på båda sidor. Huden över bihålorna är även det helt bedövat. Jag har även fått variga blåsor kring läpparna, som tur är känner jag inget av smärtan. Så jag baddar på med kloredexinsprit och låter det läka ut av sig själv. Kanske att kirurgen kan skriva ut något. 

Imorgon skall dem som sagt sätta fast käkarna med gummband. Skall bli ganska skönt måste jag säga. Som det är nu vågar jag inte riktig sova på sidan för att jag är rätt för att käken skall flytta på sig. Jag är även rädd att jag rör på dem för mycket, så att låsa fast den skall bli ganska skönt. Talet kommer ju bli ett litet problem, men som jag pratar nu så är det nog ingen jätte stor skillnad. B och P har samma ljud och att försöka bebis blir "eeis" istället. Pappa blir "haha". Men det blir nog bättre.

Kan ju även meddela att jag gått ner 4 kilo på en vecka. Nu är ju inte detta något negativt för mig då jag hade lite att ta på. Jag ser även denna operationen som vändningen i livet där jag skall börja träna och äta mer nyttigt. Så att då få några kilos nedgång under tiden är bara bonus! Hur jag försöker gå ner i vikt kan ni läsa om i min andra blogg: borgelssons.blogg.se

Nej nu skall jag slurpla lite mer jordgubbskräm sen blir det nog duschen och försöka skrubba bort dem sista tejpresterna som sitter kvar på kroppen efter alla kanyler och EKG och annat.

//Hanna



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!