2012-06-23
 20:50:52

Dag 19

Idag är det 19 dagar sedan operationen. Svullnaden verkar ha avstannat, så där händer det inte så mycket just nu. Känseln kommer tillbaka hela tiden och ibland kliar det extremt mycket. Man försöker klia men det hjälper inte, dels så känner jag inte kliandet och dels så kliar det "inne" i köttet så att säga. Så att klia hjälper inte så mycket, det är bara att härda ut.


Till midsommar åt jag kycklingsoppa, champinjonsoppa och paserade jordgubbar med lite vispgrädde och vanilj glass. Så ingen sill och färskpotatis här inte. Men men, det kommer ju fler tillfällen när man kan äta det. 


Det var mamma som lagade kycklingsoppan som blivit en stor favorit. Den kommer hon få göra om! Ska se om jag kan lägga ut receptet här kanske. Nu har jag bunkrat upp med massa oliak soppor i frysen. Bra när hungern kryper på pch orken att laga något är noll. 


Mitt bett förändras varje dag. Att borsta tänderna och ta av banden är fortfarande skitjobbigt. Utan min kära sambo hade jag ALDRIG klarat av att sätta på mig banden igen. Smärtan när jag försöker att borta tänderna på insidan är obeskrivlig. Det gör så sjukt ont i muskler, senor och nerverna. Inte i sår eller liknande. Ett av stygnen lossnade igår med! Det är sådana stygn som lossnar av sig själv så det var kul att se, det går sakta sakta frammot. 


Intalar mig själv när det är som jobbigast att det har varit jobbigare och att det bara blir bättre och bättre. Försöker hela tiden blicka frammåt och se något slut i tunneln. 


Nej nu skall jag dricka lite soppa, sen blir det vattenmelon drink! Lite mys måste man faktiskt få en lördag och allt! 


//Hanna




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!